| Den sociala experten – varför socionomens kompetens behövs i skolan |
Fogdell, Elvi; Kiukas, Carina |
Högskolebloggen |
2023 |
| Intersektionalitet inom socialt arbete och socialhandledning |
Kuhlefelt, Eva; Kiukas, Carina |
Hälso- och välfärdsbloggen |
2023 |
| Hållbar utveckling i högskolornas styrdokument |
Ståhl, Tore; Kiukas, Carina; Wikström-Grotell, Camilla |
Arcada Working Papers |
2022 |
| A teacher perspective on education for sustainable development in higher education |
Kiukas, Carina; Isacsson, Annica; Wikström-Grotell, Camilla |
Haaga-Helian julkaisut |
2022 |
| What do higher education governing documents tell us about education for sustainable development |
Wikström-Grotell, Camilla; Kiukas, Carina |
AMK-lehti |
2022 |
| Pedagogical guide for student-centered learning – to promote an international pedagogical discussion |
Levälahti, Filip; Kiukas, Carina |
AMK-lehti/UAS journal |
2022 |
| Utforskning av pedagogisk praktik - en drivkraft för framtidens Arcada |
Kiukas, Carina; Ståhl, Tore; Tigerstedt, Christa; Haldin, Denice |
Arcada publikation |
2021 |
| Arcadas modell för studieplansarbete - fokus på hållbar utveckling genom studentcentrerat lärande och kompetensutveckling |
Kiukas, Carina; Tigerstedt, Christa; Silfver, Jessica; Levälahti, Filip |
Arcada Publikation |
2021 |
| Problembaserat lärande på Arcada utvecklas i ett nordiskt nätverk |
Brantberg, Bettina; Söderström, Eivor; Kiukas, Carina |
Arcada Publikation |
2021 |
| Pedagogisk aktionsforskning för skolutveckling |
Salo, Petri; Kiukas, Carina |
|
2021 |
| Grupphandledning inom professionshögskolan – Studenters, lärares och arbetslivsexperters roll i handledningsprocessen |
Rosengren, Åsa; Wallinvirta, Eivor; Kiukas, Carina; Wikström-Grotell, Camilla |
|
2020 |
| Alla har något att vinna |
Brantberg, Bettina; Kiukas, Carina; Nordling, Susanne |
Jane&Paulo |
2018 |
| Hållbar utveckling i en professionshögskola: ett pedagogiskt perspektiv på styrdokument |
Kiukas, Carina; Tigerstedt, Christa; Wikström-Grotell, Camilla |
Arcada Publikation |
2017 |
| Teacher dispositions as bridges for active learning in a higher education context |
Maria Forss; Carina Kiukas; Åsa Rosengren; Ellinor Silius-Ahonen |
|
2016 |
| Självstyrt lärande och blandade lärmiljöer i en digital professionshögskoleutbildning : möjligheter och utmaningar för lärare och studenter |
Carina Kiukas; Camilla Wikström-Grotell |
Arcada Publikation |
2016 |
| Lärande medarbetare i en ständigt föränderlig kontext : med ett aktionsforskande grepp och en mentors stöd |
Carina Kiukas |
Arcada Working papers |
2015 |
| Ge oss tid att tänka : argument för längre arbetsprocesser kring en utgångspunkt |
Arla Cederberg; Maria Forss; Carina Kiukas |
Arcada Working papers |
2015 |
| The EAGLE methodology and toolkit : the bridge ECVET and ECTS for learners |
Font, Àngels; González, Segundo; Gwinner, Anne; Harju-Luukkainen, Heidi; Janssen, Gerrit; Kiukas, Carina; Laine, Kati; Manneck-Reichelt, Elisabeth; Newby, Jane; Nuutinen, Päivi; Räikkönen, Taina; Silius-Ahonen, Ellinor; Sillen, Karin; Siren, Nathalia; Uef |
|
2015 |
| "Pedagogiska caféer som ett led i att utveckla "a place for space" |
Ellinor Silius-Ahonen; Carina Kiukas |
Arcada Working papers |
2014 |
| Intercultural pedagogy : the construction of an intercultural unit by the partners |
Silius-Ahonen, Ellinor; Kiukas, Carina |
Intercultural education by means of partners working with ECVET transfer |
2012 |