Hoppa till huvudinnehåll
Arcada

Main menu

  • Studera på Arcada
    • Bachelorutbildningar
    • Masterutbildningar
    • Fortbildning
    • Ansökan
    • Öppna yrkeshögskolan
    • Utbytesstudier vid Arcada
    • Campus och studiemiljöer
    • Varför Arcada?
    • Arcada – Din plats att växa
    • För studiehandledare
    • Fråga Arcada
  • Forskning
    • Miljöer
    • Aktuell forskning
    • Projekt
    • Publikationer
    • Forskare
    • Öppen vetenskap
    • Forskningstillstånd
    • Forskningsbloggen
    • Kontakta Arcadas forskning
  • Samarbete och tjänster
    • Samverkan och partnerskap
    • Tjänster
    • Stöd oss
    • Alumnnätverk
  • Om oss
    • Strategi
    • Organisation
    • Akademier
    • Bloggar
    • Hållbarhet och ansvar
    • Ledning och kvalitetssystem
    • Jobba hos oss!
    • Årsberättelser
    • Kontaktuppgifter
    • Studentfilmer
    • Arcada shop
  • In English
  • Suomeksi
  • Sök

Länkstig

  • Hem
  • Studera på Arcada
  • Fortbildning
  • Kurskalender
  • Asiakas- ja palveluohjauksen erikoistumiskoulutus

Klient- och servicehandledning

  • Pris
    1500 € + 0% Moms
  • Utbildningsform
    Online
  • Språk
    Finska
  • Omfattning
    30 SP
  • Utbildningsdatum
    15.01.2024-03.12.2024
  • Sista ansökningsdatum
    06.11.2023

Klienters behov av hjälp är mer varierande än tidigare. För att kunna svara mot klienternas behov behöver arbetssätt-och metoderna inom social-och hälsovården utvecklas. Denna utbildning ger dig goda färdigheter i att fungera inom klient-och servicehandledning, utveckla service och servicekedjor samt nya serviceinnovationer. Efter en avlagd specialiseringsutbildning kan du fungera i uppgifter som förutsätter stark kunnande i handledning och koordinering av service för klienter.

Klient- och servicehandledning

Ansökningstid må 2.10 - må 6.11.2023.

I samband med att du söker till utbildningen behöver du skicka in ett motivationsbrev. I motivationsbrevet besvarar du frågorna nedan på upp till 2 sidor/fråga (max. 8 sidor)

  • Beskriv varför du ansöker om en specialisering i kund- och serviceorientering? (max. 2 sidor)
  • Fundera på vilken typ av färdigheter inom kund- och servicevägledning du kommer att behöva i framtiden? (max. 2 sidor)
  • Hur kan du använda de färdigheter som du förvärvat i den specialiserade utbildningen i klient- och servicevägledning i ditt arbete och/eller din karriär? (max. 2 sidor)
  • Fundera på hur du kan balansera dina studier, ditt arbete och ditt liv? (max. 2 sidor)

Skicka ditt motivationsbrev till marika.blomster@arcada.fi i samband med att du söker till utbildningen.

Urvalet kommer att baseras på utbildning, arbetslivserfarenhet och motivationsbrev.

Struktur för utbildningen (30 sp)

1. Utgångspunkter för klient- och servicehandledning (5 sp)

2. Bedömning av servicebehov och arbetspraxis (5 sp)

3. Sakkunskap i en interprofessionell arbetsgemenskap (5 sp)

4. Interaktion och delaktighet i interprofessionellt klientarbete (5 sp)

5. Socialt och etiskt hållbar klient- och servicehandledning (5 sp)

6. Utvecklande av en effektiv klient- och servicehandledning (5 sp)

Undervisningen förverkligas på finska, men du har möjlighet att få handledning och skriva uppgifter på svenska. Läs mer om kursen på våra finskspråkiga sidor.

Till sidans topp
  • Arcada
    • In English
    • Suomeksi
  • Frågor? Kontakta oss
  • Tillgänglighet och dataskydd
Tema
  • Följ Arcada på LinkedIn
  • Följ Arcada på Instagram
  • Följ Arcada på Bluesky
  • Följ Arcada på Facebook
  • Följ Arcada på Youtube
  • Jan-Magnus Janssons plats 1
    00560 Helsingfors
    Finland(Se var Arcada är på Google Maps.)
  • Telefonnummer: +358 (0)294 282 699