Tore Ståhl

0294 282 504

Pohjakoulutukseltani olen kasvatustieteen maisteri Helsingin yliopistosta ja tällä hetkellä olen tohtorikoulutettava Tampereen yliopistossa. Olen opettanut tieto- ja viestintätekniikkaa koko 1990-luvun, harjoittanut eOppimista ja kehittänyt eOppimisen edellytyksiä korkeakouluopetuksessa vuodesta 2001. Vuosina 2015--2018 toimin IT-päällikkönä, ja vuodesta 2019 lähtien toimin koulutuksen tutkijana tehtävänä tukea opetuksen ja oppimisen kehittämistä Arcadassa. Tutkimustyössäni kiinnostuksen kohteeni on, miten tieto- ja viestintätekniikka, media ja kaikkiallinen informaatio on muuttanut tapaamme suhtautua tietoon ja oppimiseen, eli ns. episteemisiin uskomuksiimme.

https://www.linkedin.com/in/torestahl/
https://www.researchgate.net/profile/To…

Julkaisuja
Ståhl, T. (2014). Bakom eller framför katedern? Utmaningar i nätstödd flerformspedagogik. I C. Wikström-Grotell, & C. Tigerstedt (red.), Pedagogiska steg mot en kompetensbaserad studieplan, aktivt lärande och samhällsorienterad nyttoforskning (s. 91-102). http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-5260-59-5
Ståhl, T. (2017). How ICT savvy are Digital Natives actually? Nordic Journal of Digital Literacy, 12(3), 89-108. https://doi.org/10.18261/ISSN.1891-943X…
Ståhl, T. (2019). Epistemic Beliefs and Googling. Frontline Learning Research, 7(3), 27-63. https://doi.org/10.14786/flr.v7i3.417
Ståhl, T. (2019). IT-förvaltning, digitalisering och pedagogik. UAS Journal, (2), Tillgänglig: https://uasjournal.fi/2-2019/it-forvalt…
Ståhl, T. (2020). Epistemically Tuned-in? Paper presented at the Eapril 2019, Tartu, Estonia. (6) 1-12. Available at: https://eapril.org/proceedings.
Ståhl, T., & Levälahti, F. (2020). Future Competencies in the Light of the Covid-19 Pandemic. In C. Wikström-Grotell, & N. Hyde-Clarke (Eds.), Higher Education during COVID-19 and Future Competences (pp. 44-63). Yrkeshögskolan Arcada. Available at: http://urn.fi/URN:NBN:fi-fe202102053941
Ståhl, T., & Mildén, P. (2017). Applying the FEE to explore epistemic beliefs among students. In A. Bernholt, H. Gruber & B. Moschner (Eds.), Wissen und Lernen. Wie epistemische Überzeugungen Schule, Universität und Arbeitswelt beeinflussen [Knowing and learning. The influence of epistemic beliefs on schools, universities and working life] (pp. 59-97). Waxmann Verlag. Available at: https://search.ebscohost.com/