Yritysten tuki Arcadan varainhankinnalle on ollut arvokasta. Loppusuoralla Fiskars osallistui 50 000 eurolla ja Vaisala 20 000 eurolla kampanjaan Morgondagens hjältar – Made by Arcada. Näiden lahjoitusten avulla Arcada ylitti tavoitteensa ja keräsi yhteensä yli 6,2 miljoonaa euroa.

Vaisalan lahjoitus Arcadalle on kohdennettu tekniikan alan koulutuksen vahvistamiseksi, vastauksena yhteiskunnan huutavaan pulaan alan asiantuntioista. Fiskarsin visio on vaikuttaa ihmisten elämään myönteisesti ja kestävällä tavalla muun muassa tukemalla koulutusta.

– Haluamme edistää laadukasta korkeakoulutusta Suomessa. Fiskars Groupin tavoitteena on tehdä arjesta ainutkertaista ja haluamme ruokkia eri aloja opiskelevien nuorten luovuutta, sanoo Jaana Tuominen, Fiskars Groupin toimitusjohtaja.

Varainkeruukampanjan hieno lopputulos on saavutettu tavoitteellisella työllä. Rehtori, kampanjapäällikkö ja vuoden alussa nimitetty kampanjakomitea ovat vierailleet ja keskustelleet niin säätiöiden, järjestöjen ja yritysten kanssa. Jokainen lahjoitus on määrätietoisen sitouttamisen ja yhteistyön tulos.

– Olen todella ylpeä kampanjastamme ja sen tuloksesta. Olemme ylittäneet tavoitteemme henkilöstön, alumnien, opiskelijoiden, kampanjakomitean ja yhteistyökumppaneiden avulla. Haluan vielä toistamiseen ilmaista kiitokseni joka ikiselle lahjoittajalle. Monet yrityksistä ovat sellaisia, joiden kanssa teemme yhteistyötä ja heidän osoittama luottamus on vankka pohja, jonka perustalle on hyvä rakentaa tulevaisuutta, sanoo rehtori Mona Forsskåhl.

Kampanjapäällikkö Susanna Grönblom yhtyy tähän.

– Olemme erittäin kiitollisia säätiöiltä ja yhdistyksiltä saaduista lahjoituksista. Lisäksi on ilahduttavaa, että niin monet yritykset, kuten Vaisala ja Fiskars, ovat tulleet mukaan. Tavoitteena on tulevaisuudessa luoda yhä tiiviimpiä yhteyksiä liike-elämään ja kehittää useita yhteistyöhankkeita jotka hyödyntävät kaikkia osapuolia, sanoo kampanjapäällikkö Susanna Grönblom.

Ulkoinen rahoitus on yhä tärkeämpää, ja Arcadan varainhankinta jatkuu myös vuoden 2018 jälkeen. Korkeakoululla on selkeät kehittämistavoitteet niin koulutusohjelmien, tutkimuksen kuin jatkuvan oppimisen suhteen. Nykyisten ja tulevien lahjoittajien tuki on äärimmäisen tärkeää, jotta Arcada pysyy kehityksen kärjessä, pystyy tarjoamaan laadukasta korkeakoulutusta ruotsin kielellä ja jatkossakin kuuluu maan parhaisiin ammattikorkeakouluihin.

– Emme näe varainhankintaa kertaluonteisena ilmiönä. Päinvastoin, jatkamme varainhankinnan kehittämistä, tavoitteena tehdä siitä integroitu osa Arcadan toimintaa, sanoo kampanjapäällikkö Susanna Grönblom.

Lehdistötiedote