Camilla Wikström-Grotell

Phone number:0294 282 699

Director academic partnership, PT, Teacher in health care (M.Sc),
PhD Health Sciences
Health promotion, health technology, social participation for vulnerable target groups and evidence-based health care and physiotherapy are Camilla Wikström-Grotell's teaching and research areas. Wikström-Grotell's special interest is concept and theory development in physiotherapy as well as project management. She has participated in a number of international research groups in the areas of health and welfare with a focus on service development and in the field of higher education pedagogy.

Wikström-Grotell has been committed to the development of active, innovative and digital learning environments that support self-directed learning. Her ongoing project plans focus on the Nordic welfare model in a broad societal perspective and with a special interest in vulnerable target groups as elderly, young people and families as well as immigrants at risk of marginalization. On overall interest is the possibilities of multi professional teamwork and digital services in social and health care. As an author or co-author Wikström-Grotell has publications in the field of physiotherapy in international scientific and professional journals. In the field of higher education pedagogy she has participated both in scientific papers, as a book writer and in a number of reports and working papers.

SELECTED PUBLICATIONS
Nathalie Hyde-Clark (Ed.) & Camilla Wikström-Grotell (Ed.) Internationalisation and Higher Education: A Strategic Perspective. Arcada Publication 1 (2019).

Thomas Nilsson, Silvana Naredi, Camilla Wikström-Grotell, Peter Panduro & Hannie Lundgren. Yttrande över kvalitetssäkringsarbetet vid Sophiahemmet, Ideell förening för Sophiahemmet Högskola. (2019).

Jonas Tana; Camilla Wikström-Grotell. The digital revolution of social and health care – is education on track regarding big data? Hälso- och välfärdsbloggen. Arcada 14 maj (2018).

Camilla Wikström-Grotell. Social- och hälsovårdsreformen – hur förändras vården och utbildningen? Hälso- och välfärdsbloggen. Arcada 15 maj (2018).

Nathalie Hyde-Clarke (Ed.); Camilla Wikström-Grotell (red.). A Culture of Sustainability and Innovation in Professional Higher Education. Arcada Publikation 1. (2017).

Camilla Wikström-Grotell, Leena Noronen& Raija Lenné. Physiotherapy as an academic discipline- from the perspective of Nordic doctoral dissertations. European Journal of Physiotherapy. (Published online: 08 Sep 2017).

Camilla Wikström-Grotell. Liike arvona, merkityksenä ja tunteena fysioterapiatraditiossa. Fysioterapia 3 (2017).

Kerstin Frondén & Camilla Wikström-Grotell. Miten onnistuu erikoissairaanhoidon ja perusterveydenhuollon fysioterapian integrointi? Fysioterapia 1 (2017).

Jyrki Kettunen, Ira Jeglinsky-Kankainen, Anne Kärki, Camilla Wikström-Grotell. Näyttöön perustuvan toiminnan kehittäminen sosiaali- ja terveysalalla ammattikorkeakoulujen ja työelämän yhteistyönä. Arcada Working Papers 1 (2016): 6-15.

Carina Kiukas & Camilla Wikström-Grotell. Självstyrt lärande och blandade lärmiljöer i en digital professionshögskoleutbildning : möjligheter och utmaningar för lärare och studenter. Arcada Publikation 1 (2016): 7-13.

Gun-Britt Lejonqvist, Åsa Rosengren, Camilla Wikström-Grotell Evidens som grund för tjänsteutveckling inom social- och hälsovård. Arcada Working Papers 1 (2016): 6-15.

Ellinor Silius-Ahonen, Christa Tigerstedt och Camilla Wikström-Grotell. Kollektivt lärande och självstyrda lärprocesser. I: Pedagogik för högskolelärare / Thomas Hansson, redaktör. - 978-91-7844-937-8. - Möklinta : Gidlunds förlag (2016,):125-149.

Camilla Wikström-Grotell. Rörelse som värde, mening och känsla - mot en humanvetenskaplig idealmodell för fysioterapi. Akademisk avhandling. Vasa : Åbo Akademi, (2016).

Ellinor Silius-Ahonen, Åsa Rosengren, Camilla Wikström-Grotell: Grupphandledning av arbetslivsförankrade masterarbeten: nyckelaspekter i lärarskapet. Arcada Working papers, 2342-3064; (2015): 7.

Camilla Wikström-Grotell: Från det traditionella klassrummet till InnoPlace: om sambandet mellan rum och lärande inom professionsutbildningen. Arcada Working papers, 2342-3064. - 978-952-5260-65-6. – (2015): 5, s. 75-83.

Heidi Anttila, Anne Kärki, Camilla Wikström-Grotell, Jyrki Kettunen: Käsikirja sosiaali- ja terveyspalveluiden käytäntöjen kehittämiseen, käyttöönottoon ja arviointiin tutkimusnäytön pohjalta. Arcada Working papers, 2342-3064; (2015): 3.

Jyrki Kettunen, Ira Jeglinsky-Kankainen, Anne Kärki, Camilla Wikström-Grotell: ”Vaikuttavat tavat” tavaksi sosiaali- ja terveysalalle. AMK-lehti / UAS journal. - Helsinki: Ammattikorkeakoulujen rehtorineuvosto Arene. - 1799-6848. – (2015): 4.

Pirkko Kouri, Sirkka-Liisa Halimaa, Hilkka Lassila, Arto Toppinen, Anja Henner, Kaisa Koivisto, Tiina Gallen, Kirsi Koivunen, Pia Ahonen, Osmo Eerola, Åsa Rosengren, Jukka Piippo, Camilla Wikström-Grotell: Työelämä muuttuu: muuttuuko opettajuus. YAMK-koulutus vahvaksi TKI-vaikuttajaksi. - Hämeenlinna: Hämeenlinnan ammattikorkeakoulu. - 978-951-784-750-5. 5 1799-4231. – (2015): s. 69.

Ira Jeglinsky, Jyrki Kettunen, Camilla Wikström-Grotell. Hyvät fysioterapiakäytännöt ja vaikuttavat tavat: ammattikorkeakoulujen VATA-hanke. Fysioterapia. - Helsinki: Suomen lääkintävoimistelijaliitto. - 0789-5232. - 61 (2014): 3, s. 28-31.