Klient- och servicehandledning
Fortbildning / Social- och hälsovård
Klienters behov av hjälp är mer varierande än tidigare. För att kunna svara mot klienternas behov behöver arbetssätt-och metoderna inom social-och hälsovården utvecklas. Denna utbildning ger dig goda färdigheter i att fungera inom klient-och servicehandledning, utveckla service och servicekedjor samt nya serviceinnovationer. Efter en avlagd specialiseringsutbildning kan du fungera i uppgifter som förutsätter stark kunnande i handledning och koordinering av service för klienter.
- Pris
1500 € + 0% Moms - Utbildningsform
Online - Språk
Finska - Omfattning
30 SP - Utbildningsdatum
- Sista ansökningsdatum
Struktur för utbildningen (30 sp)
1. Utgångspunkter för klient- och servicehandledning (5 sp)
2. Bedömning av servicebehov och arbetspraxis (5 sp)
3. Sakkunskap i en interprofessionell arbetsgemenskap (5 sp)
4. Interaktion och delaktighet i interprofessionellt klientarbete (5 sp)
5. Socialt och etiskt hållbar klient- och servicehandledning (5 sp)
6. Utvecklande av en effektiv klient- och servicehandledning (5 sp)
Undervisningen förverkligas på finska, men du har möjlighet att få handledning och skriva uppgifter på svenska. Läs mer om kursen på våra finskspråkiga sidor.